Felvásárolták a BeRealt - ez mit jelent?
Mi történt?
A BeRealt 2024 májusában felvásárolta egy francia mobilapp és játékforgalmazó cég, a Voodoo. A felvásárlás 500 millió EUR értékben történt. A BeReal éléről távozott az alapító, helyébe a Voodoo közösségi média appjának, a Wizz-nek a vezetője lépett.
Miért vásárolták fel a BeRealt?
A felvásárlás egyik lehetséges oka a BeReal felhasználói bázisának nehézkes növekedése és a cég pénzügyi helyzete volt. A felvásárláskor a BeReal 40 millió havi aktív felhasználóval és 25 millió napi aktív felhasználóval rendelkezhetett. Utóbbi csak kis növekedést mutatott tavalyhoz képest.
A BeRealnek nem voltak reklámbevételei, hanem a befektetők pénzéből gazdálkodott. Ez a pénz fogyott, így egy újabb befektetési kör, vagy a felvásárlás voltak az opciók. A befektetést nehezítette a fentebb említett lassuló növekedés, és lett végül felvásárlás a sztori vége.
A videó lejátszásával a YouTube-ról tartalmat töltesz be és sütik kerülnek a böngésződre. Arról, hogy a Google hogyan kezeli és használja fel ezeket az adatokat a Google adatkezelési tájékoztatójában olvashatsz.
Milyen hatással lesz ez a felhasználókra?
Az új tulajdonos célja a felhasználói bázis növelése. Ehhez pedig új funkciók kellenek. A Voodoo vezérigazgatója az üzenetküldést és a videók posztolását említette. És természetesen jönnek a reklámok is.
A Voodoo a növekedés és a reklámok behozatala mellett is megtartaná a BeReal fő koncepcióját (DNS-ét), az önazonosságot (authenticity). Nagy kérdés, hogy ez mennyire fog sikerülni. A Facebooknál például 2006 és 2012 között a gyors növekedésen volt a hangsúly, nem egyszer háttérbe szorítva az adatvédelmi szempontokat, vagy a felhasználói élményt.
Összességében hogyan értékelhető a felvásárlás?
A BeRealnek pozitívum, hogy pénzügyileg rendeződött a helyzete, illetve, hogy kapnak egy jobb informatikai infrastruktúrát. A Voodoo appterjesztői tapasztalata segíthet a növekedésben.
Bíztató, hogy legalább szavak szintjén az önazonosság mottóját szem előtt tartja a Voodoo. Ugyanakkor nagy kérdés, hogy a növekedés miatt megjelenő új funkciók, valamint a bevételszerzés okán felbukkanó reklámok háttérbe szorítják-e majd az önazonosságot.
Az önazonosság háttérbe szorulása egyébként nem volna meglepő. A pillanatnyi valóságot megörökíteni hivatott BeReal posztok spontaneitása már a kezdetek óta kérdéses, illetve a felvásárlás előtt megjelent funkciók, pl. a brandek megjelenése, is feszegették az eredeti önazonosság-vízió kereteit.
Felhasználóként mire figyeljünk?
- Ha megjelenik egy felugró ablak, legalább fussuk át a szöveget. Ez azért szükséges, mert BeReal így kommunikálja a változásokat, például, ha új funkció jelenik meg, vagy a tartalmak/reklámok személyreszabásához kér hozzájárulást.
- Figyeljünk jobban a posztolási beállításokra. A növekedéshez nagyon fontos, hogy a BeReal felhasználók minél több tartalmat lássanak, és így többet használják a platformot. Emiatt gyanítható, hogy a posztolási beállítások támogatni fogják, hogy a posztunk minél több embert érjen el.
- Időről-időre nézzünk szét a beállításoknál. A megjelenő újabb funkciók több beállítási lehetőséget fognak jelenteni, és könnyen előfordulhat, hogy elsiklunk majd a fontos beállítások felett. Ezen segíthet, ha néha-néha benézünk a motorháztető alá és végigkattintgatjuk a beállításokat.
A BeRealről részletesebben itt írtam:
☀️Köszi, hogy elolvastad a cikket, további szép napot (vagy estét)!
Bármilyen kérdést, észrevételt szívesen várok az info@kiberitiner.hu címre [beta verzió - a válaszüzenet lehetséges, hogy a spam mappába kerül], vagy lehet itt is üzenni: @goSzoke .
A digitális tudatossághoz kapcsolódó forrásokat itt találsz.
A bejegyzés elkészítéséhez szükséges idő: kb. 6h
Est. GSS: 9